zondag 21 februari 2016

Vrucht van de Geest (8) - trouw

Vorige week hebben we met elkaar nagedacht over trouw. In een andere vertaling staat: geloof.
We begonnen met een gesprekje over onze trouwringen.


Daarna vertelde ik de geschiedenis van de 12 verspieders, uit Numeri 13. Manlief vond dit passend bij dit stukje van de vrucht van de Geest. Ik moest eerst wel zoeken hoor, naar dat 'passende' :-) Maar toen ik Numeri 14:24 las, begreep ik het. Daar zegt God: Maar mijn dienaar Kaleb, omdat in hem een andere geest was en hij erin volhard heeft mij na te volgen, hem zal ik brengen in het land waar hij geweest is, en zijn nageslacht zal het in bezit nemen.

Hoe groot zijn de muren? Zijn de mensen sterk? Wonen er veel mensen? 
We maakten twee werkjes: eerst stempelden ze de druiventros, daarna verfden ze wc-rolletjes waar ik een verrekijker van maakte. De volgende dag kleurden ze de kleurplaat van de druiventros verder af.


Klik hier voor de kleurplaat.

0 reacties:

Een reactie posten