woensdag 27 april 2016

Vrucht van de Geest (11) - afsluiting

Ons laatste Bijbelfeest over de serie van de Vrucht van de Geest. We waren benieuwd hoe de kinderen het hadden ervaren. Misschien waren ze soms gefrustreerd, als ze merkten dat er geen vrede of vriendelijkheid in hun hart was. Daarom vonden we het belangrijk om het deze keer over de wortel te hebben. In Openbaringen 22:17 zegt de Heere Jezus "Ik ben de Wortel en het Nageslacht van David, de blinkende Morgenster."

De afgelopen tijd waren we bezig geweest met zaaien en verpotten. (Verhuizen, volgens Joas :-) De boys wisten dus wel worteltjes zijn. Maar waarom zijn ze zo belangrijk? Als een plantje geen worteltjes heeft, draagt het geen vrucht. Sterker nog: het gaat dood. Wat een les! 


Als we in eigen kracht proberen om de vrucht van de Geest voort te brengen, zullen we falen. We moeten geworteld zijn in de Heere Jezus. Dat was echt het centrale onderwerp van deze middag. 


Hoe gingen we te werk? Deze cijfermatten lagen op de grond en de kids mochten om de beurt met een knuffeltje gooien. Voor me had ik een lijstje met de vrucht van de Geest. We praatten met elkaar over dat specifieke stukje, en de jongens mochten intussen het bijbehorende bloemblaadje inkleuren van deze bloem. (Ik had er na het printen nog met een marker cijfers in geschreven.) Elke keer stelde ik dezelfde vraag (met andere woorden): wanneer heb of zie je echt dit stukje van de vrucht in je leven? En elke keer was het antwoord: als je de Heere Jezus kent.


En o ja, als we een cijfer hadden gehad, haalden we die weg - anders duurde het eindeloos ;-)

Tenslotte nog een boekentip. Wel Engelstalig, maar de illustraties zijn ook schattig. 
Ik heb het gewoon bij bol.com besteld. Er is ook een meisjes variant.



2 reacties:

  1. Wat een mooie afsluiting, goed uitgewerkt ook met die cijfermatten en bloem, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen