zaterdag 28 december 2013

Aankondiging geboorte van de Heere Jezus

De zondag voor kerst, hebben we een Bijbelfeest gedaan over de engel die met de blijde boodschap bij Maria kwam. We hebben benadrukt dat het nu écht bijna kerstfeest is. De kaarsen branden allemaal... Maar het duurt toch nog 3 dagen. In de tijd van de Bijbel moesten de mensen nog veel langer wachten... 

Elke dag tot kerst mocht Joas een cadeautje uitpakken. Ze hadden allemaal een link met de geboorte van de Heere Jezus (sterretjes - terugkomend op Abraham, en de ster die de weg wees; chocolademuntjes - cadeautjes en geld en speelgoed is leuk, maar Jezus maakt je echt blij; boekenlegger met 'Jezus' - dat woordje hebben we pas geleerd). 


Daarna vertelde ik het verhaal van Maria en de engel die haar zo'n bijzondere boodschap kwam brengen. Manlief had een briljant idee om de engel 'uit te beelden'. Het werd een bouwlamp, zie foto :-) 


We hebben geprobeerd om te benadrukken dat ook in de hemel het moment werd verwacht waarop Jezus daadwerkelijk als Kindje naar deze aarde zou komen. En waarom dat nodig was. Als verwerking maakten Joas en papa een kleurplaat.



4 reacties:

  1. Hé hoi, ik heb een blog met bijna dezelfde titel:)
    Mooi, dat jullie ook Bijbelfeest vieren met je kindje!

    Groetjes,
    Petra

    http://bijbelfeest.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra,

      Bedankt voor je berichtje! Ik had nog geen bekendheid aan m'n blog gegeven omdat ik wist dat jij er ook één hebt met bijna dezelfde titel :-) Ik wil nog even nadenken over een andere naam, want voor jou is het misschien niet zo leuk... Ik vind jouw blog bijzonder inspirerend en heerlijk om te lezen!

      Groetjes,
      Carolien

      Verwijderen
    2. Hoi Carolien,
      Was ff je adres vergeten, en ziek, en druk, maar hier ben ik weer:).
      Lief dat je daar aan denkt, aan de titel.
      Ik vind het niet persé erg ofzo hoor, maar het is niet zo handig, denk ik, twee blogs met bijna dezelfde naam.
      Kijk maar wat je zelf vindt.

      Hé, wat leuk dat je m'n blog kent en wel es meeleest, dat wist ik niet. Mooi om te horen, wat je schrijft.

      Veel zegen op je Bijbelfeesten!
      Groetjes,
      Petra

      Verwijderen
  2. Hey,

    Leuk! Heb net alles gelezen. Mooi hoor. Ik hoop dat jullie voor velen tot inspiratie zullen zijn.


    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen