woensdag 7 mei 2014

Bijbelfeest - De Zaaier

Omdat we vorige week gras ingezaaid hebben, leek het ons mooi om een Bijbelfeest te doen over de gelijkenis van de zaaier. Het is echt iets wat de kinderen van dichtbij meemaken. Sowieso omdat er ook daadwerkelijk tarwe gezaaid is op onze akker, maar dat ging met de trekker. Dit was handwerk, net als vroeger. 

We begonnen met zingen van twee bekende liedjes 'Uw Woord is een lamp' en 'Lees je Bijbel, bid elke dag'. Allebei ook erg mooi passend bij het thema. Manlief had een soort akkertje gemaakt. Mooi hè?! :-) Joas mocht elke keer wat zaad strooien op het betreffende gedeelte. Ook liet ik foto's zien die ik gemaakt had van het gezaaide grasveld (met onkruid, stenen, en goede grond). Bij het stukje over het zaad op de weg, wist Joas heel goed dat de vogels dat opaten (herkenning!). 



 Ik merkte dat ik het best lastig vond om de boodschap duidelijk over te brengen. Het zaad is het Woord, en de akker is ons hart... ingewikkeld! Toch mogen we erop vertrouwen dat de Heere het zal zegenen. Dat mochten we al zien n.a.v. het Bijbelfeest over de zondeval. Pas zei Joas namelijk: als ik stoute dingen doe, wordt de duivel blij. We zaaien niet voor niets!



Uiteindelijk zag het akkertje er zo uit. Als verwerking mochten de kids een papieren bekertje versieren. Daarin zetten we een plastic bekertje met watten. En natuurlijk werd er ook gezaaid!

Een andere leuke verwerking vond ik op gelovenisleuk.nl




 's Avonds leerden we de tekst uit Jesaja 40 vers 8 aan:
Het gras verdort, de bloem valt af, maar het Woord van onze God bestaat voor eeuwig. 

Wat heerlijk dat we dát onze kinderen mee mogen geven!




0 reacties:

Een reactie posten