zondag 2 juli 2017

Bijbelfeest - Hanna

Een Bijbelfeest voorbereiden hoeft geen uren te kosten. Oké, toegegeven: als je het in je hoofd laat rijpen, komen er vaak wel mooie ideeën boven. Maar dit Bijbelfeest werd gisteravond pas voorbereid, en het was best fijn met elkaar!

We begonnen met het stoplichtje wat Joas voor zijn verjaardag gekregen had. Wat betekenen de kleuren? Zo geeft God eigenlijk ook antwoord op onze gebeden. Soms zegt hij ja (groen), soms nee (rood), en soms wacht (oranje). Manlief gaf een voorbeeld uit zijn eigen leven.

Later bedacht ik dat het ook leuk is om het op een andere manier te doen. Dan zou manlief 3 kleuren ronde vouwblaadjes hebben, en ik zou elke keer een vraag stellen. Bijv: mag ik een snoepje? Rood natuurlijk :) Of: mag ik op de tafel klimmen? Groen :) En ook een keer een vraag waarbij het antwoord oranje is, en dan later die vraag nog een keer stellen waarbij er wel antwoord komt.

Hierna vertelde manlief het verhaal uit 1 Samuel 1:1-20, over Hanna. Haar verdriet om haar kinderloosheid en ook om het geplaag van Peninna. Mooi om het dicht bij de kinderen te brengen: jij mag ook alles aan de Heere vertellen. Eigenlijk is dat bidden: vertellen hoe je je voelt, wat er gebeurd is. Gewoon alles bespreken met de Heer. En dus niet in de eerste plaats een verlanglijstje afwerken.


Ik werd deze week geraakt door een prachtige tekst uit Psalm 40:2 Lang heb ik de HEERE verwacht, en Hij boog Zich naar mij toe en hoorde mijn hulpgeroep. Ik zie het voor me, net als een moeder die haar kind hoort roepen. En haar oren spitst, gereed om te helpen. Levi was pas ook 'in nood': hij kon niet meer uit een boom komen, en riep zijn broer. Uiteraard noemde ik dit voorbeeld en dan is het zo mooi om te zien dat het landt! 

Als verwerking maakten we een boekje. Weer eens wat anders, en op deze site vind je genoeg inspiratie. 


Op de voorkant zelf een tekening maken wat bij het verhaal past.
En gelijk 'logische volgorde' geoefend :)

Hanna met de hand op haar buik...

0 reacties:

Een reactie posten