woensdag 23 mei 2018

We zijn er nog!

Lieve mensen,

Ons gezin is in maart uitgebreid met een prachtige dochter: uit Gods hand ontvingen we Sara Abigaïl. We waren allemaal op slag verliefd :) Abigaïl betekent Vreugde van de Vader. En wat hebben we Zijn aanwezigheid gemerkt bij haar bijzondere geboorte. 

Hier lag ze voor het eerst in haar bedje. Een paar uur jong. Zie je die handjes?
Het is niet zo dat we nooit meer Bijbelfeest vieren. Hoewel het al een poosje op een lager pitje staat. En áls we het doen, pluk ik meestal wat ideetjes van internet: genoeg mooie blogs met inspiratie. Zo zijn we recent begonnen aan een serie over de geestelijke wapenrusting. Dan maak ik dankbaar gebruik van de blog van Ilse

Trotse broers!

Misschien ben je ons de afgelopen tijd tegengekomen op tv. We hebben meegedaan aan het programma De Opvoeders. We wilden graag laten zien dat wij ook niet perfect zijn, haha. Maar dat wisten jullie natuurlijk al :) De échte reden dat we meededen, was dat we wilden laten zien hoe ons gezinsleven met de Heer eruit ziet. Dat onze geloofsopvoeding zich niet beperkt tot uit de Bijbel lezen en bidden (of Bijbelfeest vieren), maar dat het ons dagelijkse leven doortrekt. Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat dit niet heel duidelijk te zien is in de uitzendingen. We hadden totaal geen invloed op de fragmenten die gekozen werden, ook onze 'quotes' zijn willekeurig geknipt en geplakt. Toch zijn we wel dankbaar voor het beeld dat ze van ons gezin neergezet hebben. 


Uiteindelijk blijkt de Bijbel toch het beste opvoed-handboek te zijn!

6 reacties:

  1. Wat een prachtige dochter hebben jullie gekregen, gefeliciteerd! En stiekem toch best leuk denk ik, een meid na 3 boys ;-) Hopelijk gaat alles goed met jullie en JOU!

    Ik vind het echt heel leuk om jullie in het programma te zien en ben door dat programma op jouw blog gekomen en heb daardoor heel veel geleerd over Bijbelfeesten. En tijdens het programma vond ik het super gaaf hoe jullie voor je geloof uitkomen en dit doortrekken in je dagelijks leven (ook bv door de thuisscholing). Dus ook al kwam het voor jouw gevoel niet naar voren, mij heb je zeker geïnspireerd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, Lisette! Klopt, het is echt een cadeautje: onze kleine meid. Het gaat gelukkig goed met ons!

      Wat leuk dat je door het programma op mijn blog terecht bent gekomen. Ik vind het heel bemoedigend om te lezen dat je geïnspireerd bent. Dat is echt een gebedsverhoring.

      Verwijderen
  2. Wat een mooie blog heb je Carolien! Zo'n lieve foto van jullie dochtertje! Onze oudste werd met zijn handjes samen geboren. De gynaecoloog zei toen: "Kijk, hij is nu al gelovig!" Zo bijzonder!
    Ik wens jullie Gods zegen toe bij de opvoeding van jullie prachtige kinderen! Groetjes van Anja van tijdmetgod.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Anja! Wat bijzonder zeg, de geboorte van jullie oudste. Zulke dingen vergeet je nooit meer hè. Jullie ook Gods zegen gewenst! En ik zal zeker eens een kijkje nemen op jouw blog.

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie dochter! En wat een mooie naam!
    We vonden het heel leuk om een stukje van jullie gezinsleven te zien bij 'de opvoeders' en ook al is er geknipt en geplakt: je merkte echt wel in het programma vanuit welke Bron jullie leven. Zo mooi ook om te zien hoe jullie daar eerlijk en open over waren!
    Groetjes Tineke Noordam (Barendregt :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Carolien,
    Ik heb de uitzendingen gezien en kom nu per toeval op je blog. Of nou ja, wat is toeval he?! Ondanks het geknip en geplak vond ik jullie een prachtig gezin op het scherm en kon ik wel zien dat jullie gelovig zijn. Prachtig hoe jullie het thuisonderwijs en Godsdienstonderwijs aanpakken. Ook nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter! Heel apart zeker, na 3 zonen een dochter? Ik ben moeder van 4 zonen ;-).
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen